Cullenism

Jag hittade en helt sjuk grej på sagathetwilight.blogg.se
Det är tydligen en massa människor som har startat en religiös förening som de kallar för cullenism, jag ska förklara för er som inte är twerds som jag. Stephanie Meyer har skrivit en bokserie på fyra böcker vid namn the twilght saga set som handlar om vampyrer och kärlek. Bella en en brud som blir kär i Edward, en vampyr som endast lever på djurblod och inte människoblod som de andra vampyrerna gör. I edward familj ingår ävenCarlisle, Esme, Rosalie, Jasper, Emmet och Alice.
I efternamn heter de Cullen. Därav Cullenism.http://www.freewebs.com/emmettsgirl/cullenism.jpg
jag citerar ifrån sagathetwilight.blogg.se
"Dessa Cullenister tror precis som vilken annan religion, att "det finns en viss andlighet att hitta i Twilight-serien, som utgör regler och principer som ligger till grund för deras grundsatser". Deras tro, säger Cullenisterna, "innehåller en bas av övertygelse att Edward och resten av Twilight karaktärerna är verkliga, att Twilight serien bör dyrkas och att Om du är en  bra människa i livet, kommer du att välsignas med evigheten av och med Cullens." vidare säger Cullenisterna, "det finns inga gränser för vad man kan tro på när det gäller Cullenismen.  Vi kommer att acceptera alla andra Cullenismiska trosuppfattningar du har."

      Cullenister förväntas också läsa någon av böckerna ur Twilight sagan på en daglig basis, "som Bibeln" och göra en pilgrimsfärd till Forks."

Detta är väl att gå lite för långt va.
Jag är sjukt förälskad i böckerna jag älskar karaktärerna som om de vore mina egna vänner, det gör jag med de flesta böcker jag gillar. Twi serien är några av mian favoritböcker, absolut och jag tycker att om folk tror på "gud" så ska man fanimig få tro på vampyrer också om man så vill. Jag tror inte på någon gud och jag vet inte om jagt ror att vampyrer finns. Nej det gör jag nog inte. Iallafall så skulle jag aldrig gå så långt som att gå med i en religiös skitgrej.
Jag skulle inte ens bli religiös mot tortyr, för jag tycker religioner är tortyr i sig.

Jag tycker detta är lite små löjligt, de skriver även att man endast ska dricka röd vätska, endast äta mat med gaffel (forks, staden där de bor) osv. hmm....
jag tycker det är roligt iallafall! hahah
och NEJ jag är inte med i nån sånhär skit.

Kommentarer

ylvispylvis

HAHAHHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHHAHHAHAHA OMG LOLOLOLOL

vilka jävla idioter det finns

2009-04-04 @ 11:18:14
Jessica



Häftigt ju Sanna!!!! kanske ska vi pilgrimsvandra till Forks ;) Kramizzzz

2009-04-20 @ 20:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: