The columbine massacre

Idag, den 20 april 2009, är det exakt 10 år sedan Dylan klebold och Eric harris gick in i en skola i littleton, colorado och dödade 15 personer (inklusive sig själva) och skadade 24 andra. De hade satt ut bomber i skolans matsal och planerade att döda alla. De hade satt timern runt 11 tiden, om jag minns rätt, då det skulle befinna sig runt 500 elever i matsalen, för att döda så många som möjligt. Dock hade bomberna kopplats fel och, som tur var, utlöstes aldrig. Efter detta gick Dylan och Eric in i skolan med automatvampen och dödade sina klasskompisar, lärare och andra elever.

Enligt vittnen ska en flicka ha gömt sig under en bänk när Eric dyker upp, kikar ner under bordet och säger "pickaboo", som betyder "tittut" för att sedan kallblodigt mörda flickan.
De ska även ha frågat en annan flicka "do you belive in god?" Då hon svarade Ja så sköt de henne till döds.
(finns en låt om just det flyleafs - do you belive in god)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/d/dc/Eric_harris_dylan_klebold.jpg
Här är en bild ifrån övervakningskameran i matsalen då killarna är i full fart och dödar.

Jag har kikat lite smått på Bowling for columbine (en film om vapenindustrin av michael moore, där han krisiterar USAs vapenlagar. Filmen är inspirerad av columbine händelsen och namnet kommer ifrån det att killarna var och bowlade på morgonen, bara nån timme innan de dödade sina skolkamrater). Det är helt absurt, filmen börjarar med av Michael moore går in i en bank som ERBJUDER ett gevär om man öppnar ett konto på deras bank. HALLÅ!? heeeelt aburt.  man får ett gevär sådär bara, det enda de gör är att kolla upp om man har diagnosen psyskiskt störd, annars får vem som helst ett vapen som man lätt kan döda med. VAD FAN sänder detta ut för signaler till ungdomarna? Det är huuuur lätt som helst att få tag i vapen i USA, jag själv har aldrig ens sett en pistol, eller jo på en polis en gång, dock i hylsan. jag vill inte se någon heller för den delen. Mina eventuella framtida barn kommer inte få ha en leksakspistoler ens, det är INTE okej.

Jag kan inte låta bli att tycka synd om Dylan och Eric. De är uppvuxna i en värld där ondska är en del av vardagen, ingen föds ond, deras föräldrar var inte onda, det är USA, världen som har förstörd dem, gjort dem onda. Fått dem att döda UPPMANAT dem att döda men sina jävla skjutspel, vapen som delas ut hej vilt och alla svinga jävla ungar som mobbar. Ja de var mobbade och NEJ det gör det inte okej att döda någon. Allt jag menar är att dessa killar var offer de också. Jag sörjer inte deras död, jag sörjer de oskyldiga MEN det gör ont i mitt hjärta att samhället inte sträck ut en hjälpande hand åt de som verkligen har skrikit efter hjälp. (Dylan och Eric la upp videoklipp där de står och skjuter och säger att de längtar efter att få döda, de har skrivit dagboksanteckningar på internet innan och varnat om vad de ville och skulle göra. Dessa uppgifter fanns hos polisen och de gjorde ingenting, det gör mig arg, 15 dog p.g.a att ingen orkade göra någonting)

http://channel.nationalgeographic.com/staticfiles/NGC/StaticFiles/Images/Show/28xx/287x/2878_tfr_columbine-4_04700300.jpg http://davron.files.wordpress.com/2007/10/paguns.jpg

Usa är ett sjukt land.
Nu ska jag sova.
godnatt

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: