någon tråkig rubrik.

skepp åhoj.
jag är rätt kass på att uppdatera, märker ni det? äh mina 5 läsare bryr sig nog inte.
Idag har jag varit tragisk. Jag har suttit och kikat in två typ 13? åriga brudars bloggar. De ligger på bloggtoppen så råkade klicka in där, desirée och paulina heter dem. Två super blonderade 13 åringar osm lägger upp bilder på sig själva halvnakna, skriver om hur de badar tillsammans, de har alldeles för mycket smink, ibalnd bråkar de över sina bloggar och kallar varandra för horor osv och en dag senare är de bästa vänner igen. Detta fick mig att undra hur jag var som tretton åring. Jag var inte sådan iallafall. Jag tror inte ens jag använde smink i den åldern. Visst var jag uppkäftig och sur mesta dels, jag kommer ihåg hur jag och sofia ville köpa varsin BH men det fick vi inte för hennes mamma. haha! Vi behövde det ju inte direkt heller så. det är rätt intressant, man kommer verkligen in i någon sort speciell fas som bara trettonåringar kan gå igenom. Jävligt jobbigt, manf attar ingenting. Jag är dock glad överatt jag inte blonderade mitt hår, söp som attans, knullade runt osv. Det väntade jag med till jag bnlev femton! skämt åsido, alla vet ju att jag aldrig har blonderat håret. HA-H! Fy attans vad rolig jag är ibland, nä, inte så. Nej Det är inte lätt att vara 13-14 år. När jag var 14 år började jag dock hata mig själv, 13,5 var jag nog till och med. Sedan dess har det bara gått nedför, lite upp nu de senaste åren. Dock har det där självhatet och alla grejer jag har gått igenom gjort mig till den människan jag är idag. Lite mognare, lite klokare, lite mer livserfaranhet. Dessutom har det gjorde att jag kan känna medkänsla, lusten att hjälpa människor osv.

Jaja, orelevanta grejer. Känner mig dock jävlig liten just nu som har suttit och gottat mig i dessa små tjejers tragiska liv. Jag kan inte direkt relatera till hur de är heller så det gör det bara ännu svårare för mig att förstå hur de tänker? hm. Jaja, skit sak samma tänker ni, ja det gör jag med.

Idag ahr jag chillat lite med zimpa bara, vi drog en köpp java, en liten pizza och sedan ägnade vi oss åt att analysera en låttext och skriva en liten bokrecension. Dock inte för nöjets skull, utan för simones läxa. Hoppas tösen får MVG i svenska B det är hon värd. Trevlig dag må jag säga.

Någon som såg oscarsgalan igår btw?
Jag kikade på Lords of dogtown inatt där heath ledger spelar Skip, snubben som äger surfshopen och drar igen z-boys. Iallafall, edter filmen var slut slog jag på oscarsgalan för att försökte se en skymt av Robert pattinson, då kom jag rakt in i "bästa manliga biroll" och då van heath ledger, som jag tror alla vet är avliden, hans familj höll ett tal, alla satt och lipa så jag började av någon obegriplig anledning stortjuta. haha. Kanske var det för jag precis sett en film med honom hans familjs tjusiga tal. Jag vet inte. Grät gjorde jag sannerligen.

Nej detta blev lågnt, nu ska jag inte besvära er mer utan jag ska hoppa till sängs kika lite one tree hill, lite criminal minds och ite vänner. natti natt!



Jay boy adams! woho, av någon anledning fastnade jag för honom i filmen, som btw är verklighets baserad, tror det var för att han var den enda som inte var "in it for the money". Dessa bilder rär ifrån 70-talet. Jay, staci och tony alva är snubbarna som är de "original skaters" typ. Sjukt duktiga, har kikat in lite på youtube. fan jag längtar itll sommarn nu så jag kan dra fram brädan och åka lite.

nä hejdå!

Kommentarer

Anonym

Härligt att någon håller med, då är bloggvärlden inte alldeles förtappad ändå. Trevlig blogg har du förresten! :)

2009-02-24 @ 16:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: