pust, suck och lite så.

det kliar i örat. Jag kliar tillbaka men det ger inte direkt den behagliga känsla man hade kunnat önska sig.
Konstigt, jag sitter här, med fingret i näsan och funderar på... ja en massa grejer.
Jag såg en bio som inte riktigt tilltalade mig på ett sätt så jag blev tillfreds. Då började tankarna vandra likt ett gäng svettiga män påväg in i målgången under ett maratonlopp. Ja ni förstår grejen. Någon önskar att den får leva sitt liv igen, så den får rättatill sina misstag. En annan vill dö, en annan längtar mer än någonting annat efter att få börja leva. En kvinna i palestina sitter med en sjal som täcker hennes ansikte och en man brevid sig som täcker hennes personlighet och allt hon vill är att få visa vem hon är, få upptäcka vem hon är under slöjan, bakom mannen. En tjej i sverige ställde upp i en dokusåpa och hade sex framför kamerorna, allt hon vill är att få gömma sig bakom någonting. En tonåring vill supa sig full så ofta det går, en äldre kvinna kan inte sluta dricka lådvin och allt hon vill är att vara nykter. En kvinna sitter i tårar över vetskapen om att hon inte kan föda ett barn en annan går till en klinik och dödar det som skulle kunnat bli ett barn. En man begraver sin fru och står ensam kvar i världen. En annan man mördar sin fru på grund av svartsjuka.
ja det bara fortsätter så, vad som är någons mardröm är en annan dröm. Det är konstigt, hur någon kan sträva efter en grej som en annan bara vill försvinna ifrån eller visevärsa. Jag vet inte riktigt vad jag vill och vad jag inte vill. Jag vill ha någon att hålla om och någon som håller om mig.

Men just nu nöjer jag mig med vad jag har. För en stund iallafall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: