All we are saying is give peace a chance.

Jhttp://in-this-economy.com/wp-content/uploads/2009/04/beatles-running-away-after-stealing-money-from-you.jpgag ska börja mitt inlägg med att säga att jag bugar för mr lennon.
Först IDAG slog det mig vilken fantastisk man han var!
Vilken underbar musik.
Tidigare har jag smågillat lennon, lyssnar någon gång då och då men idag har jag blivit förälskad.
Idga har jag lyssnat påriktigt och faktiskt insett hur sjuuukt duktig han och resten av the beatles faktiskt var.

Hur kommer sig detta då kanske ni nu undrar, varför just idag?
Jo igår började jag på en ny bok, jävla john heter boken. En biofiktiv bok. Alltså en bok med verkligapersoner men händelsen är påhittad. Eller tvärt om. I detta fallet var allt som är sant i boken att John lennon fans och the beatles och hur sjukt stora de var osv. Vad som inte är sant är Katja, som john träffar på ett hotell i sverige där hon städar. Han blir blixtförälskad, de träffas och hon blir sedan gravid och bor i London som hans hemliga flickvän. Boken målar upp en bild av herr lennon som ett riktigt praktarsel, vilket han kanske var.
Han har ju själv sagt

"All that 'I used to be cruel to my woman, I beat her and kept her apart from the things that she loved' was me. I used to be cruel to my woman, and physically... any woman. I was a hitter. I couldn't express myself and I hit. I fought men and I hit women. That is why I am always on about peace, you see. It is the most violent people who go for love and peace. Everything's the opposite. But I sincerely believe in love and peace. I am a violent man who has learned not to be violent and regrets his violence. I will have to be a lot older before I can face in public how I treated women as a youngster."

Well, boken är underbar i vilket fall. John lennon är underbar i vilket fall.
Undra egentligen hur många ungar de i the beatles har i oliak länder ifrån deras turner? Jag menar, de knullade nog runt en hel del med tanke på hur poppis de var.

Mina favoritlåtar hittills med både beatles och lennon är
jelaus guy
watching the wheels
hey jude
help
imagine (texten är nog världens bästa)
getting better
osv osv
lost är bra med, pappa säger att det är en parodi på dylan? någon som vet om det stämmer?

jaja, nu ska jag skriva ett till, vanigt inlägg tänkte jag mig.
btw, jag fick en orginalplanch på lennon och två LPs av pappa idag! woho

http://raymondorado.files.wordpress.com/2007/07/beatles-the-the-beatles-1192706.jpg
    

Kommentarer

Carl Andersson

Jasså, du har gått och blivt intellektuell på äldre dar? ;) Beatles har varit, är och kommer alltid vara världens bästa band. Angående Lennons Dylansatirer så vet jag att han gjort tre st sånna låtar iaf, dock har jag inte hört talas om någon som heter lost (?).



Man kanske får ta sig i kragen och börja läsa den där boken som jag tänkt läsa nu under allt för lång tid...

2009-05-11 @ 22:47:30
URL: http://www.vinjetting.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: