Kullenfestivalen

Jag har varit dålig och har inte bloggat sedan torsdags. Det är för att jag har levt mitt liv, mohaha.
I fredags var det kullenfestivalen som gällde, uppstresad och nervös satte jag mig på bussen tillsammans med simpa och jenni. Linda, Julia, Mikka och Adam knödde in sig i adams bil och begav sig av till kullenfestivalen istället för buss. Fritidskortlösa människor vetti. Varför var jag då uppstressad? Jo Lasse Lindh hade skjutit upp den bestäma intervjun och jag hade två till intervjuer att avklara innan kvällensslut. Och alla som känner mig vet att jag alltid förbereder mig på det värsta. Ja nervös och uppstressad var hon. Vid kvart över sju ringer jag Lasse Lindh igen för att göra intervjun vid den bestämda tiden såhör löd samtalet.
Lasse: Ja det är Lasse
Jag: ja hej det är sanna här igen ifrån NLT, har du tid nu?
L: Ja jävlar, nä fan asså vi är inte klara med soundchecket än, eeeeeeeh jag ska sova på ett hotell i skara inatt, bor du där? Isåfall kan vi ju ta en fruktostfika och göra intervjun imorgon? Eller ska jag ringa?
J: Jo alltså, vilken tid isåfall? Jag bor i Lidköping och har lite grejer planerade imorgon. Det skulle nog funka bäst med en telefonintervju.
L: Ja men då kan jag ringa dig vid tio tiden jag ringer gratis! låter det bra?
J: Jo visst det låter bra, tack!
L: vi hörs imrogon då, kram kram hejdå!
en förundrad jag: eh hej då

Minst sagt trevling man må jag säga.
Efter det samtalet så traskade jag och Linda mot scenen för det var dags för martin och hans band We do guidance o spela vetti. Jäkla bra lät det må jag säga. Jag passade på o fota lite eftersom jag hade fotopass. Fotade även med mitt nya objektiv. woho. Resultatet finner ni två inlägg ner eller unden kategorin fotografering - spelningar.
Helt klart toppen kväll, jag, mikka, julia och linda hoppa in i bilen tillsammans med adam och begav oss till willys också för att införskaffa några saknade Dansken 3,5or, öj vad gött det var. Hävde i mig tre under kvällen så nykter vart jag sannerligen.
En jäkla överraskning fick jag när Sanna plötsligt ringer och ber mig skynda till cykelstället för "någonting har hänt", jag tänkte, shit jag kommer få stryk. Drog med mig JJ, när vi kommer dit så ser jag att ylva står där. Ylva som under hela dagen suttit och smsat med mig och sagt att hon är hemma. Jävlar vad chockad jag blev må jag säga. Trevlig överraskning. Lite senare stog jag, ylva och Linda och samtala inte långt ifrån bajamajorna, helt plötsligt ser vi att någon välter den ena bajamajan och en minut senare kommer två tjejer och klättrar ut ifrån toan. Det var nog det roligste jag sett på länge. mohaha!

Vid 11 snåret drog Pickadoll igång med sin spelning, Robin ifrån mitt favoritband chemical vocation spelar i pickadoll. Pickadoll hade en uppsättning av 10 pers cirkus på scenen, saxofoner och andra mysiga interument medverkade. De körde igång en toppenspelning och jäklar vilket härligt röj det blev på publiken. Tom jag gungade med och jag rör mig alderig när jag inte är full! mohaha Nej det var sannerligen trevligt, mycket trevligt. Nästan så jag funderar på o dra på picknickfestivalen där Pickadoll spelar i sommar.

Efter Lasse lindh så hoppade vi in i adams bil och drog hem, men först åkte vi igenom mcdriven, linda som var lite lullig sitter och hånskrattar åt kassören när hon tappade ett kvitto. haha Vi vart hemma vid ett tiden. Linda söv över hos mig, linda somnade vid 4 och jag vid 5, vilket resulterade i två timmars sömn för min del eftersom vi skulle upp till Älvaslaget på morgonen. Det var sannerligen en rolig syn när vi anlände till badhuset och fick se vic och de andra utklädda till bönner. Jag kissa nästan ner mig.

Vid 9 spelade bönnerna, da farm, sin första brännbollsmatch mot kemikalieinspektionen, de vann det var den enda matchen de vann, de var kassa. mohaha!
runt 10 så gjorde jag min Lasse lindh intervju, snackade i 20 minuter och fick ut en hel del. Det publiceras i tidningen idag.

nä nu ska jag lägga mig i sängen o kika på criminal minds!

cheers!
glömt inte kommentera vad ni tycker om bilderna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: