mannen med orden

Jonas Gardell är på tv nu, just so you know liksom. Jag gillar Gardell, jag gillar överlag människor som har kämpat och överlevt en pissig period i livet. Det finns någon hos dem, hos oss, vi som har kämpat, vi som har svettats. Jag gillar oss, er, dem, ni. ja ni hajar. Sedan gillar jag människor som ka uttrycka sig i ord. Gud vad jag älskar gardells böker, så jag bjuder på ett citat, mitt favorit citat ur Jonas Gardells bok "jenny":
"Hur många sorger ska du orka bära, hur mycket smärta ska du mäkta med?
Svälter du dig själv?
Skär du dig?
Skär sönder dina armar, skär sönder ditt ansikte?
Förlåt att jag frågar, men jag undrar ju bara.
[...]
När ska du förstå att du inte måste bära allting själv?
När ska du tillåta dig att stanna upp och ställa av och se dig om och upptäcka att du är inte så ensam som du tror?
"

attans sikken klok pöjk den där gardell.

Kommentarer

Anonym

tack det var ju kul

2009-11-28 @ 02:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: