now I'm trapped inside, with all these memories

mitt hjärta bankat i takt med musiken
(LOOK WHAT YOU'VE DONE TO YOUR SELF)
och ja, jag vet.

Jag har tråkigt och jag är galet trött men för uppstressad för att kunna sova på flera timmar känner jag. Vi har haft stängt på taxi idag för första gången på 40 år. Eller ja, inte helt stängt, vi har ju fortfarande kört sjukresor och svarat i telefonen. Så jag satt i tio timmar i växeln och upprepade samma ord hela tiden. "taxi lidköping.... nej tyvärr vi har stängt ikväll, vi kör bara sjukresor p.g.a vädret, tyvärr." Folk blev ganska arga, vilket jag kan förstå men ändå inte riktigt acceptera. Eller det jag inte kan acceptera är att de kräver att våra chaufförer ska riskera sina liv genom att köra ut på en svinhal väg mitt ute i nån bonnhöla. Och jag kan inte heller förstå varför jag ska behöva stå ut med att folk säger "jag ska skicka serbiska maffian på dig" och "stick åt helvete". Jag har blivit så otroligt hånad idag, folk kunde lika gärna ha kommit upp och pissat mig i ansiktet, det hade vart mindre förödmjukande.

jaja, nu ska jag kika på os repriser (som har blivit min nya hobby) och hålla utkik så inte serbiska maffian klättrar in genom fönstret, kan gå illa då.

tjingeling



foto: linda hultberg. Tog vid en fotografering i somras.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: