förbannad

hej och hå.
Det blir ett litet kort inlägg ikväll. Är trött och opepp på att skriva.
Är dock väldigt glad att folk uppskattat mina bilder. Gör mig pepp på att fota mer.

Oscar, en av arrangörerna ifrån kullenfestivalen ringde mig idag och frågade när min artikel kommer publiceras. Det har tydligen skrivits mycket negativt om kullenfestivalen i tidningar runt om i skaraborg, vilket gör mig förbannad.
Det är inte deras fel att människor inte kan sköta sig. Det var tydligen någon psykosnubbe som slått två pers med något tillhygge, detta rubriserades då som dråpförsök. Killen hade inte ens varit på kullenfestivalen men ändå åker arrangörerna på skiten för det, hur tråkigt som helst. Snubben hade vart ute på någon krog på kvällen, alltså hade detta skett även om kullenfestivalen inte ens hade vart!
Detta gjorde mig så arg att jag ringde upp anders, min chef och frågade om jag kunde få skriva någonting om detta och försvara dem. Vi kom fram till att en uppföljningsartikel vore inte helt fel så arrangörerna kan få delge sin sida i historian och berätta vad som faktiskt hände. För enligt mig så var det ganska städat på kullenfestivalen, det var trevlig stämning, underbar musik, bra mat, ja ett toppenarrangemang och någonting riktigt roligt för oss ungdomar att göra. Jätte kul att några tar ett sådant initiativ och gör någonting för oss ungdomar!
Visst folk drack alkohol på ett skolområde, men vem fan bryr sig? De städade efter sig, det var efter skoltid, det har hnt varje år trots att arrangörerna säger att det är en drogfri festival. Endast föratt nån idiot får för sig att slåss så blåser tidningarna upp skiten och går o intervjuar rekorn på katedral och skit. Det hände inte förra årets trots att ungdomar drack alkhol, varför i år? Jo för tidningarna är ute eftert o sälja lösnummer. Usch sådant äcklar mig, jag tänker fan inte bli journalist.

Men jag hoppas verkligen jag får skriva en artikel och försvara arrangörerna, för det var verkligen en toppenkväll, det vet jag att många håller med mig om och jag vill väldigt gärna gå på kullenfestivalen igen.

nä nu ska jag lägga mig o kika film.
cheers

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: