brain vs heart


Jag har hamnat vid en välskäl och jag vet inte vilken väg jag ska ta. Jag har stått här ett tag nu, funderat på vilken väg jag ska ta, vart vägarna leder och vilken väg som är mest givande. Jag vill gå den vägen där det finns mest hjärta. Där det känns mest. Även om det innebär att vägen innehåller mycket taggtråd så spelar det ingen roll, bara vägen ger mig många känslor och slutar vid någonting fint. Ett vindstilla ställe. Det är ok om det blåser lite ibland också så jag kan uppskatta när det är vindstilla sen igen. Jag vet bara inte vilken av vägarna det är som leder dit. Jag vet inte ens om jag orkar gå vidare, jag är redan trött, gud så trött, efter den långa vägen som lett mig hit. Jag har ju gått i motvind nästan hela tiden. Det är skönt att få vila lite nu, men jag vet att jag måste fortsätta snart. Jag måste ta mig någonstans för den här platsen är ganska grå och tråkig.

Kommentarer

Adams mamma

Haha jaa den bebben har en egen ruta i sidokolumnen (?) redan där det står 20100304 eller något sånt & är en Ultraljudsbild hihi..



Jo jag önskar jag hade sett filmerna först för jag blev så positivt överraskad när jag läste första boken efter filmen :p

2009-11-26 @ 09:33:08
URL: http://mammatilladam.blogg.se/
Matilda

Förstår hur du känner. Och alla drömmar verkar hela tiden så långt borta. Och man vet liksom inte hur man ska nå dit. Jag får bara mer och mer ångest för varge dag som går. Vart ska man ta vägen och göra här i livet för att man ska kunna njuta av livet? :S



Jasså, kul att du gillar ditt arbete. :D

2009-11-26 @ 13:55:01
URL: http://matildasenkla.blogg.se/
Nora

OJ! Haha sikken nörd du måste vara ;) Har nt ork att sitta ner och läsa faktiskt. Behövs egentligen :(

2009-11-26 @ 22:17:10
URL: http://norajohnsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: