yatzykungen briljerar igen, eller?

Dagen gick som planerat. Jag steg upp, jag sågs, jag segrade. Okej, så gick det inte riktigt till. Jag gick upp, klia mig i ögonen och undrade vad i helvete jag var, sedan insåg ja, japp samma gamla vanliga ställe, mitt rum. groggy i huvudet och med tankarna borta i fjärran funderandes på nattens bravader, var jag verkligen med marro på ett badhus? Var det verkligen någon som försökte döda mig? Jag kom lite senare fram till, nej, nej så var det nog inte. Började dagen med mina bästa polare, ross, chandler, monica, phoebe, rachel och gamle goe joey och några goa frallor som snabbt mötte sin död. MIn mage log nöjt. Inte ens uns av samvetskval. Jag traskade upp till toaletten, kissade ut all festis jag druckit under nattens gång, sminkade mig lite dock inte samtidigt som jag kissade såpass kunnig är jag inte riktigt. Drog på mig lite fula klär' och gick sömndrucket fram till tört' och vidare till redaktionen på NLT där jag skulle möta min käre chef anders för litet utvärderingssamtal. Gick som smort', nä, men ok kan man tycka, sparken fick jag iallafall inte som emmy förutspådde. haha

gick hem i godan ro, stötte på michaela och marro, de var så söta att jag ville ta en smakbit på dem men jag avstod. När jag kom hem satt pappa och hetsade igång ett parti yatzy, jag är ju i princip obesegrad så göbben' vill väl besvisa någonting omöjligt antar jag. Jag går in i trans och fokuserar endast på träningarna, en yatzy, två yatzy, herregud, publiken stirrar chokat på sanna men hon sitter coollugn och ler. Hon vinner omgång ett, lätt match. Omgång två vill hon helst inte prata om för den förlorade hon, tredje förlusten någonsin mot far sin, vinser är nog 35 eller någonting liknande. Nog om det.

Jag pustar ut, går mot resecentrum och sätter mig på bussen som ska ta mig till något varmt ställe, nej nu dagdrömde jag, det var ju trollhättan. Möter upp emmy, emmet, em, empa, kärt barn har många namn, traskar mot Musikcafet, helvete stängt! Vänder om, planerar om, går emot expresso house. Vaniljlatte som smakade för mycket vanlig blev det. Satt och samtala djupt om samhällsproblem så som måsar, hur det är att bli gammal och liknande djupa saker. Kikade in på gina tricot och emmy fann någonting väldigt vackert att ta på sig, jag var där för att dokumentera alltihop. Jqag bjuder på en bild.

Vackert, jag finner inga andra ord.

Nu sitter jag här hemma i Lidköping igen, julia har varit en vänlig själ och fixat till bloggen lite granna. Jag ska kika youtube och sedan lägga mig ner och mysa med criminal minds säsong 2 som landade så fint i brevlådan dagen till ära.

tjillevippen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: