kvinnovåld

åhoj!
Har precis skriva färdigt en artikel, one to go. Ska göra en intervju med tjejjouren imorgon vid halv fyra tiden.
Ska bli intressant. Googlade lite inom ämnet och hittade helt sjuka faktan.

Detta är en fiktiv by, den är alltid påhittad, byn har 1000 invånare:

  • 500 är kvinnor
  • det skulle vara 510, men 10 föddes aldrig på grund av könsrelaterad abort eller dog tidigt på grund av vanvård
  • 167 blir slagna eller på något annat sätt utsatta för våld under sin livstid
  • 100 kommer att utsättas för våldtäkt eller våldtäktsförsök under sin livstid"
helt sjukt va? usch. männen o deras penisar kan ta sig.

jaja, idag har jag inte gjort ås mycket. Tog igen en massa förlorad sömn och sov i 14 timmar! skönt. Mötte malin på stan' och tog en härlig fika och pratade om livet och allt osm hör därtill. Sedan traskade jag vidare till bokia och införskaffade mig boken "män som hatar kvinnor" tänkte ta en pause ifrån twilight när jag läst klart den sista boken, vilket jag troligvis kommer göra ikväll då jag bara har 78 sidor kvar. Så ska läsa steig larssons millenium triologi tänkte jag mig och sedan ska jag börja på twilight på engelska igen. Längre tid borta ifrån twilight kommer troligvis locka fram abstinensen eller göra mig galen.
jaja, vid sex tiden traskade jag hem till marin för en köpp kaffe o lite allmänt snack. Alltid lika trevlig, förutom när jag blivr mobbad för mitt twilight beroende, då kommer ilskan fram. mohaha

jaja, resten av kvällen har jag läst, badat, spelat kort med min far och kikat på ballar av stål! roligt program må jag säga! höhö

näru, nu ska jag kollar rubnt ltie bloggar o sedan dra hem nya OTH!

cheers




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: