jobbiga tankar

Jag får sådana där "åh varför lever jag" stunder allt oftare. Jag vet inte vad det beror på.
Jessica sa en gång till mig att man kan beskriva en depression som ett berg. man klättrar och klättrar och tillslut när man är uppe på toppen, då har man klarat det och då ser man all den fina utsikten. Jag längtar efter den dagen. Då pessimist kan bytas ut till optimist istället. Då mörker byts ut mot ljus. Då livet blir någinting fint och inte någonting jag gör föratt inte svika någon annan.

Jag vet inte VAD jag är ledsen över! Jag börjar gråta då och då, oftast varje natt innan jag somnar, ibland på dagarna, ibland på kvällarna. Det börjar göra sådär ont i mig igen. Jag vill krypa in i någons famn och bara vara. Vara säker och trygg, där allt som gör ont försvinner. Jag vill känna en genuin glädje. Jag vill kunna känna glädje över de där små saker i livet igen. Som en fika med en bra vän, en bra låt, ett barns leende, några fina ord, en kram ja allt det som gör livet värt att leva. Jag vill leva i en värld där man kan vara sig själv, där alla är accepterade för den de är, där våld inte existerar, där fördomar inte existerar, där man kan vara lycklig för minsta lilla sak, en värld utan människor som känner att de måste avslutar sina liv, en värld där det finns en chans att bli lycklig i. Jag tänkte skriva en värld utan smärta men det vore fel. Någon gång måste man gå igenom någonting jobbit för att växa som person. Men det är dock orättvis att en person ska få skit kastat mot sig om och om igen. jaja konstiga tankar som sagt.

uh det gör ont i ögat, huvudet och axeln. Trösta mig.
I veckan ser planerna ut så mycket som att imorgon ska jag prata om att börja på folkhögskola med en syo på ruden. Sedan ska jag träffa Julia lite, får se om jag vågar mgi ut på ett offentligt fik. Tisdag ska jag träffa martin. Onsdag hoppas jag att jag inte är blå runt ögat mer för då ska jag till göteborg, köpa lite kläder, kanske fika med nils och sedan träffa daniel! ja det är min vecka hittills. '

nu ska jag tycka synd om mig själv eller någonting liknande. pöz


idag ser jag lite ut som en pirat/panda ungefär. visst gör jag?


Kommentarer

Linda

MIN SNYGGA UNDERBARA SANNA :D <3<3<3<3<3<3

2009-03-03 @ 13:21:17
ebba

na stackars dig :P Gud vad ont det måste göra ! Krya på dig, :)

2009-03-10 @ 19:51:15
URL: http://eba.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: