Oredigerade vs redigerade bilder

jag tänkte illustera för er hur fantastiskt photoshop är, jag fotar alltid i raw format vilket gör bilderna "råa". När man fotar i jpg som är standrarsgrejen så redigerar kameran bilderna lite, den ställer in kontrast och ljuset lite medans när man fotar i raw format så gör den ingenting.
Många säger att det är fusk att använda photoshop, men ni är bara idioter. mohahaha

här kommer lite före och efter bilder.


Den här bilden har jag inte ändrat så jätte mycket på, jag har höjt ljuset och kontrasten. Sen har jag lagt lite mer fokus på ögonen med unsharp mask verktyget och även använt "dodge tool" för att ljusa upp ögonvitorna lite.


den här bilden har jag fixat lite mer med, jag har höjt exponeringen och ljuset. Jag har också höjt kontrasten ganska mycket. Allt detta gör jag i camera raw, efter det har jag gjort om bilden till svartvitt och lagt på en textur som får bilden att se lite råare ut. Jag har därefter lagt på en sepia ton för att få bilden att se "gammaldags" ut. Även h'r har jag lagt fokus på ögonen och ljusat upp ögonvitorna. Jag har också gjort bilden mörkare i kanterna.

sådärja!

Kommentarer

linda

du är så duktik sanna! :D <3

2010-02-12 @ 08:46:23
Jennie

sv: förlåt, thetwilightseries.blogg.se :)

jaa, det sägs att vi ska ha en ny design??

jag addade dej på msn ..

krma

2010-02-12 @ 17:30:55
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Maria

vilken skillnad det kan bli med lite redigering:)

2010-09-29 @ 10:29:36
URL: http://ristosens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: