pengar, makt och sex.

Jag funderar, tänker så det knakar är nog kanske rätta ordet. Jag undrar, ska det behöva vara såhär? Att vi står mitt i en värld där allting faller samman. Jag läste en artikel där en 83-åring slagit ner en 99-åring och såg en bild på 99-åringens skador, sånt gör ont att folk använder våld. Att människor bär på så mycket ilska att man tar till våld, att folk provocerar någon till att använda våld, sånt gör också ont. Att en jävla massa miljoner människor i en världsdel så jätte långt bort dör av svält, att män våldtar kvinnor, att folk utnyttjat varandra, sånt gör ont. Att tonåringar som knappt har börjat sitt liv väljer att avsluta det sånt gör jätte ont i mig. Att vi dödar, att vi krigar, ja det finns så jävla mycket som är fel i den här världen att det gör ont att bara ens försöka tänka på det. Så vi blundar.

Jag vill inte blunda längre, men vad kan man göra. Jag är trött på att känna mig så jävla meningslös, jag vill GÖRA någonting med mitt liv, göra skillnad om så bara för en endaste människa. Men hur. (och nej det är ingen fråga för det finns inget svar på frågan)
Allting handlar egentligen om pengar. Pengar, sex och makt. Fast pengar och makt är väl egentligen samma sak. Sen är det löjligt att jag sitter och är spottar på att världen går ut på pengar, sex och makt när det är det jag ägnar min vardag åt. Makt är väl kanske ingenting jag strävar efter, men jag har precis kommit hem ifrån att ha jobbat i 13 timmar bara för att tjäna pengar som jag egentligen inte behöver så jävla mycket.

det är löjligt det här, det är ännu mer löjligt att jag sitter och funderar över sån här skit, det får mig bara att äcklas av mig själv och hela den här jävla världen ännu mer.

Frågan är hur vår värld skulle se ut om det inte vore p.g.a alla pengar, maktbegär och sex. Det värsta är att jag fanimig inte ens kan se det framför mig. Det är omöjligt. Och skrattretande att det är omöjligt.
Jag ska nog inte anstränga min hjärna mer nu, som sagt kortslutningen är nära nu!

vi höres!
tjingeling


Det var annat när man var liten vettja! Vi borde nog låta barn styra vår värld, de är de enda som inte är riktigt förstörda! Förövrigt hade jag rätt stora ögon som liten unge.

(bild lånad ifrån wiilow.blogg.se)


Kommentarer

juliaJ

jättebra tnke ställning och så rätt med att man blundar! men det finns så mycket man kan göra! så ofatt bart mycket! skaffa fadderbarn, skänka kläder tlll frälsningaarmen som tar det till människor i andra länder som behöver dem mer. det finns så sjukt mycket, som sagt att det handlar kanske bara om pengar. men ensam är man inte stark! en enda människa kan inte stoppa krig. Det är en process. Sen är det mycket annat som du nämnde som man inte kan göra så mycket åt. som exempel tt människor blir våldtagna, misshandlade eller tar sitt liv, och det gör ont! PUSS PÅ DIG!

2010-01-23 @ 11:04:23
URL: http://alwaysunknown.blogg.se/
Josefine- Foto-Tankar & Känslor

du är så söt där på bilden!Stora ögon, vackra!

2010-01-24 @ 02:49:47
URL: http://wiilow.blogg.se/
Anonym

oki...

2010-01-24 @ 03:21:01
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: